Ευρωπαϊκά Προγράμματα

Ομαδικη?
logonew

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα «Χτίζοντας Υγιείς Σχέσεις Ανάμεσα στα Δύο Φύλα»

«Gender Equality Awareness Raising against Intimate Partnes Violence»

Στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήριο ευαισθητοποίησης εφήβων «Χτίζοντας Υγιείς Σχέσεις Ανάμεσα στα Δύο Φύλα» διάρκειας 14 διδακτικών ωρών. Συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες της Γ? τάξης, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας του σχολείου μας κας Αίγλης Κούτρα, η οποία επιμορφώθηκε για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων από το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας.

Η ομάδα του σχολείου μας συμμετείχε στη διαδικτυακή καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης εφήβων κατά της έμφυλης βίας με το έργο των μαθητριών Βιβιάννας Μαρίνη & Μαρίας Φιλίππου.

Η παρουσίαση των αποτελεσμάτων του προγράμματος παρουσιάστηκε στην ημερίδα που διοργάνωσε το Ευρωπαϊκό Δίκτυο κατά της Βίας και το «Χαμόγελο του Παιδιού» στις 27/6/2016 στο ξενοδοχείο «Radisson Blu Park Hotel» στην Αθήνα. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν επάξια η Βιβιάννα Μαρίνη και ο Γιώργος Κώστας λαμβάνοντας τις καλύτερες κριτικές για την παρουσίασή τους.

dapne
Διαβάστε περισσότερα ...
eTwinning
Επι?σκεψη Οινοποιει?ο Παναγιω?του

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα eTwinning:
«Vin, vino, κρασί: a Mediterranean matter»

Το σχολείο μας για τη σχολική χρονιά 2015-16 συμμετέχει στην κοινότητα των Ευρωπαϊκών Σχολείων, μέσω του προγράμματος e-Τwinning.
Το eTwinning είναι μια Eυρωπαϊκή δράση, μέσω της οποίας σχολεία από διαφορετικές Eυρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται, ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, πολιτισμικά και κοινωνικά οφέλη.
Το σχολείο μας συμμετέχει στη δράση eTwinning με το έργο: ?Vin, vino, κρασί: a Mediterranean matter?.

Πρόκειται για μια σύμπραξη σχολικών μονάδων από την Ιταλία, τη Γαλλία και την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, στο έργο συμμετέχουν μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας και των σχολείων IC San Pietro in Casale (Bologna, Italy) & College Max Rouquette (Saint Andre de Sangonis, France).

Σκοπός του έργου είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες των τριών Ευρωπαϊκών σχολείων να διερευνήσουν την παραγωγή του κρασιού στην περιοχή τους. Κατόπιν, θα ανταλλάξουν μεταξύ τους επιστημονικές γνώσεις, μυθολογικά και ιστορικά στοιχεία, αλλά και στοιχεία της τοπικής παράδοσης που σχετίζονται με την παραγωγή και τη χρήση του κρασιού.

Η παιδαγωγική ομάδα του έργου απαρτίζεται από μαθητές και μαθήτριες της Γ? τάξης του σχολείου μας με υπεύθυνες καθηγήτριες τις κκ Κούτρα, Μπισιώτη και Φωτεινού.

(κάντε κλικ στο σύνδεσμο για να μεταβείτε στη σχετική παρουσίαση στο slideshare)

Πρόγραμμα Erasmus+

«Accepting yourself and accepting the others»

Accepto Greece Blog

Visit the Accepto Greece Blog (Click on the above image)

Accepto Erasmus+ Programme
1st-year report
1st Junior High School of Markopoulo
Eastern Attica, Greece

1η Συνάντηση – Ρουμανία

Στη Ρουμανία, στην πόλη Ρομάν, στο Γυμνάσιο «Μιχαήλ Εμινέσκου» ξεκίνησε η 1η διακρατική συνάντηση των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Erasmus+ με τίτλο «Accepting Yourself and Accepting the Others». To 1o Γυμνάσιο Μαρκοπούλου βρέθηκε εκεί με εκπροσώπους τον Διευθυντή κ. Μαλανδράκη, την καθηγήτρια Αγγλικής κ. Δέδε και τις μαθήτριες Μεθενίτη Κ. από τη Β΄ Γυμνασίου και Petrisor R. από την Α΄  Γυμνασίου. Στη συνάντηση αυτή, διάρκειας μιας εβδομάδας, μετά την εκδήλωση παρουσίασης των συμμετεχόντων σχολείων, συζητήθηκαν οι βασικοί θεματικοί άξονες του προγράμματος, και έγινε η επιλογή της μασκότ του προγράμματος από τις υποψήφιες προτάσεις των σχολείων.

Εντυπώσεις από την επίσκεψη στην Ρουμανία στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus + Accepto

(Accepting yourself and the others)

Τον Οκτώβριο στα πλαίσια ου Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+, δύο καθηγητές και δύο μαθητές του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου, είχαμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το σχολείο Μιχαήλ Εμινέσκου στην πόλη Ρομάν Μολδαβίας στην Ρουμανία. Μαζί με εμάς συμμετείχαν και εκπρόσωποι σχολείων από επτά ακόμη ευρωπαϊκές χώρες και είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε για το εκπαιδευτικό σύστημα και την λειτουργία των σχολείων στις χώρες μας.

Στο τρέχον άρθρο θα μεταφέρω τις εντυπώσεις μου από το ταξίδι και από το εκπαιδευτικό σύστημα της Ρουμανίας, μέσα από τις συζητήσεις που είχα με την Διευθύντρια του Σχολείου και τους καθηγητές αλλά και από την προσωπική εμπειρία που απέκτησα ζώντας για μερικές μέρες στις εγκαταστάσεις του σχολείου.

Εντυπώσεις από την Ρουμανία.

Εμείς οι Έλληνες ως λαός έχουμε πάρα πολλά κοινά με τους Ρουμάνους για λόγους ιστορικούς, θρησκευτικούς, πολιτιστικούς και εθνολογικούς. Η Ρουμανία ως χώρα βέβαια διαφέρει σε πολλά από την Ελλάδα, κυρίως λόγω της πρόσφατης ιστορίας της, αλλά και του χαμηλότερου βιοτικού- οικονομικού επιπέδου στο οποίο βρίσκεται σήμερα. Η πρώτη εντύπωση που αποκόμισα είναι πως ως λαοί μοιάζουμε πάρα πολύ. Οι Ρουμάνοι είναι το ίδιο φιλόξενοι με τους Έλληνες, αυθόρμητοι, εξωστρεφείς και φιλικοί. Οι πολίτες δείχνουν περισσότερο χαλαροί από τους πολίτες των βόρειων ευρωπαϊκών χωρών. Στους δρόμους οι οδηγοί δεν είναι ιδιαίτερα πειθαρχημένοι. Η καθημερινή ζωή στην χώρα, μου θύμισε την Ελλάδα πριν από κάποιες δεκαετίες. Τα εμπορικά καταστήματα δεν έχουν τις πολυτελείς βιτρίνες που έχουμε συνηθίσει να βλέπουμε στις πόλεις μας. Τα ρούχα που έβλεπα στις βιτρίνες θα τολμούσα να τα χαρακτηρίσω παλιομοδίτικα σε σχέση με αυτά που βλέπει κανείς στα δικά μας καταστήματα. Το ντύσιμο των ανθρώπων στους δρόμους δεν θυμίζει το ντύσιμο που βλέπουμε σε ανθρώπους δυτικών χωρών, τουλάχιστον όσον αφορά στην επικρατούσα αντίληψη περί μόδας και επώνυμων μπραντνέιμς ρούχων. Ωστόσο παρατήρησα πως οι νέες γυναίκες φροντίζουν πολύ για την καλή τους εμφάνιση και καταφέρνουν να είναι κομψές και περιποιημένες.

Η χώρα δίνει στον επισκέπτη την εντύπωση μιας ευνομούμενης και ειρηνικής κοινωνίας. Στους δρόμους, στις πλατείες, στα τραίνα, στα λεωφορεία, παντού αισθανόμουν ασφαλής. Στις λίγες ημέρες της παραμονής μας δεν συνάντησα στους δρόμους χρήστες ναρκωτικών, ζητιάνους ή μικροκακοποιούς που θα μου δημιουργούσαν αίσθηση ανασφάλειας. Η παρουσία της αστυνομίας ήταν διακριτική και όποτε χρειάστηκε να ζητήσω πληροφορίες από αστυνομικούς ήταν εξαιρετικά ευγενείς και εξυπηρετικοί.

Εντυπώσεις από το σχολείο και το εκπαιδευτικό σύστημα .

Στο σχολείο που μας φιλοξένησε φοιτούν μαθητές από το νηπιαγωγείο μέχρι και το Γυμνάσιο. Η Διεύθυνση του Σχολείου είναι κοινή για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης., Στο ίδιο κτίριο συνυπάρχουν τα παιδιά του Νηπιαγωγείου, του Δημοτικού και του Γυμνασίου. Τα διαλείμματα είναι κοινά. Οι μαθητές περνούν το διάλειμμα τους στους διαδρόμους και δεν βγαίνουν στην αυλή, ίσως λόγω του κλίματος. Οι καθηγητές, οι δάσκαλοι και οι νηπιαγωγοί μοιράζονται το ίδιο γραφείο. Ένα μικρό γραφείο διαθέτει η Διευθύντρια του Σχολείου και σε ένα γραφείο στεγάζεται η γραμματεία που διαθέτει δύο υπαλλήλους. Στο σχολείο δεν υπάρχει αίθουσα πληροφορικής, εργαστήριο φυσικών επιστημών , εργαστήριο τεχνολογίας, διαδραστικοί πίνακες και αίθουσα πολλαπλών χρήσεων. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε το γεγονός ότι δεν υπήρχε φωτοτυπικό μηχάνημα στο σχολείο. Οι καθηγητές μας είπαν ότι δεν χρησιμοποιούν φωτοτυπίες κατά την διάρκεια του χρόνου και μόνο τον Ιούνιο αν χρειαστεί για τις τελικές εξετάσεις βγάζουν φωτοτυπίες σε κατάστημα που βρίσκεται κοντά στο Σχολείο.

Μπαίνοντας κάποιος στο σχολείο από την κεντρική είσοδο, βρίσκεται σε έναν χώρο διακοσμημένο με τοιχογραφίες, καλλιτεχνικές απεικονίσεις, προσωπογραφίες και στοίχους από ποιήματα του εθνικού ποιητή Μιχαήλ Εμινέσκου, το όνομα του οποίου φέρει το σχολείο. Οι διάδρομοι του σχολείου και οι τάξεις είναι διακοσμημένοι με πολύ όμορφα έργα των μαθητών του νηπιαγωγείου και του Δημοτικού. Ο επισκέπτης αισθάνεται ότι βρίσκεται σε έναν χώρο που, αν και δεν υπάρχει πολυτέλεια, επικρατεί η φροντίδα η τάξη, το προσωπικό ενδιαφέρον και η αγάπη για το σχολείο . Οι μαθητές του νηπιαγωγείου και των μικρών τάξεων του Δημοτικού, φορούν στολές διαφορετικές σε κάθε τάξη, για να εντάσσονται βιωματικά στην ομάδα τους. Πολλές από τις δασκάλες και νηπιαγωγούς φορούσαν αντίστοιχες στολές με τα παιδιά της τάξης τους.

Αν και ο Ρουμανικός λαός είναι βαθειά θρησκευόμενος και σε όλες τις τάξεις διδάσκονται θρησκευτικά, σε καμία τάξη δεν είδαμε θρησκευτικές εικόνες. Αντί εικόνας σε κάθε τάξη υπάρχει πάνω από τον πίνακα, η σημαία της Ρουμανίας και ο θυρεός της Μολδαβίας. Σε όλες τις τάξεις υπάρχει αναρτημένος ένας χάρτης της Ρουμανίας και είναι φανερή η προσπάθεια καλλιέργειας του εθνικού φρονήματος. Μεγάλη έμφαση δίνεται επίσης στην καλλιέργεια της εθνικής παράδοσης. Τα βλάχικα τραγούδια και οι παραδοσιακοί χοροί διδάσκονται από την νηπιακή ηλικία και σε κάθε γιορταστική εκδήλωση έχουν κυρίαρχη παρουσία. Ως επισκέπτης στην Ρουμανία, μου έκανε εντύπωση το γεγονός, ότι τρία κανάλια της τηλεόρασης έχουν ως αποκλειστικό τους πρόγραμμα την προβολή παραδοσιακών βλάχικων τραγουδιών και χορών, όλο το 24ωρο.

Οι καθηγητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ρουμανία διορίζονται μετά από αυστηρή αξιολόγηση που περιλαμβάνει υποδειγματικές διδασκαλίες σε τάξεις. Μετά τον διορισμό του ο καθηγητής έχει σταθερή εργασία και δύσκολα απολύεται. Ο μισθός του νεοδιοριζόμενου βρίσκεται κοντά στα 150 ευρώ τον μήνα με προοπτική να φθάσει μετά από αρκετά χρόνια υπηρεσίας στα 500 ευρώ τον μήνα. Το υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο ανέρχεται στις 21 ώρες την εβδομάδα, αλλά όποιος καθηγητής επιθυμεί μπορεί να αναλάβει υπερωρίες μέχρι και τις 35 ώρες την εβδομάδα και έτσι να ενισχύσει τον μισθό του. Οι καθηγητές έχουν μία κύρια ειδικότητα ανάλογα με την επιστήμη που έχουν σπουδάσει, αλλά σχεδόν όλοι έχουν πάρει και δευτερεύουσες ειδικότητες. Το εκπαιδευτικό σύστημα τους δίνει την δυνατότητα με ταχύρυθμα σεμινάρια λίγων μηνών να αποκτούν το δικαίωμα να διδάσκουν και άλλα αντικείμενα. Έτσι είδαμε ότι η καθηγήτρια Αγγλικών που ήταν και η συντονίστρια του Ευρωπαϊκού προγράμματος, δίδασκε και Θρησκευτικά. Ο καθηγητής Γεωγραφίας δίδασκε και Ιστορία κλπ.

Οι μαθητές στο σχολείο και μέσα στην τάξη είναι εξαιρετικά πειθαρχημένοι, σέβονται τους μεγαλύτερους και παρατήρησα πως ακόμη και στα διαλλείματα επικρατεί τάξη και σχετική ησυχία στο σχολείο, παρά το γεγονός ότι οι καθηγητές δεν έχουν εφημερίες στα διαλλείματα. Εκφράσαμε τον θαυμασμό και την απορία μας για το καλό επίπεδο πειθαρχίας και η Διευθύντρια μεταξύ σοβαρού και αστείου ανέφερε πως η πειθαρχία στα Ρουμάνικα σχολεία είναι κληρονομιά του καθεστώτος Τσαουσέσκου.

Οι μαθητές τελειώνοντας το Γυμνάσιο αξιολογούνται και ανάλογα με τους βαθμούς τους μπορούν να επιλέξουν τον τύπο Λυκείου που θα ακολουθήσουν. Η υποχρεωτική εκπαίδευση σταματάει, όπως και στην χώρα μας, με την ολοκλήρωση των γυμνασιακών σπουδών.

Εντυπώσεις από την φιλοξενία

Η υποδοχή των Ρουμάνων συναδέλφων ήταν πολύ ζεστή. Φρόντιζαν να υπάρχει πλούσιο και καλό φαγητό όλες τις ημέρες της παραμονής μας και προσπάθησαν να μας μυήσουν στις γεύσεις της παραδοσιακής τους κουζίνας. Μας υποδέχθηκαν από την πρώτη μέρα στο σχολείο τους με βλάχικους χορούς φορώντας παραδοσιακές στολές, με τραγούδια και με κεράσματα. Διοργάνωσαν προς τιμή μας εορταστική βραδιά όπου συμμετείχαν όλοι οι καθηγητές, οι μαθητές και οι γονείς του σχολείου. Μας υποδέχθηκε ο Δήμαρχος της πόλης του Ρομάν, πόλης 70.000 κατοίκων, στην επίσημη αίθουσα συμβουλίου του Δημαρχείου. Επισκεφθήκαμε σχολή επαγγελματικής εκπαίδευσης, στην οποία φοιτούν όσοι προορίζονται για καθολικοί ιερείς και στην οποία παρετέθει γεύμα προς τιμή μας. Ξεναγηθήκαμε στην αρχιεπισκοπή του Ρομάν, ένα ιστορικό μνημείο-Εκκλησία που κτίστηκε από τον μεγάλο ηγεμόνα της Μολδαβίας και άγιο της εκκλησίας Στέφανο. Είδαμε τις εξαιρετικές τοιχογραφίες του Ναού, αλλά και τα εκθέματα του μουσείου, ανάμεσα στα οποία περιλαμβανόταν και το ωμοφόριο του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, που κατέληξε εκεί ως δώρο του αυτοκράτορα Μανουήλ Παλαιολόγου προς τον ηγεμόνα Άγιο Στέφανο. Μου έκανε μεγάλη εντύπωση η ευσέβεια των Ρουμάνων ορθοδόξων χριστιανών. Η ευλάβεια τους, ανδρών και γυναικών σ? εμάς συναντάται μόνο σε μοναστήρια. Στην προσπάθειά τους να μας δείξουν όσο περισσότερα από τα αξιοθέατα της χώρας τους οι οικοδεσπότες μας, οργάνωσαν εκδρομή στα Καρπάθια όρη που απέχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα από το Ρομάν. Διασχίσαμε με το τουριστικό λεοφωρείο την κεντρική Ρουμανία επί σχεδόν 18 ώρες. Το ταξίδι ήταν εξαντλητικό, αλλά πραγματικά πήραμε μια ολοκληρωμένη εικόνα και γεύση της χώρας. Είδαμε τις απέραντες αγροτικές πεδιάδες με τα φτωχά χωριά, τα τσιγάνικα κάρα που τα σέρνουν άλογα στην εθνική οδό, αλλά και τα πυκνά δάση, που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τα Αλπικά δάση της Αυστρίας και της Ελβετίας. Επισκεφθήκαμε το Peles Royal castle, ένα από τα ομορφότερα παλάτια της Ευρώπης που χτίστηκε για τον Βασιλιά της Ρουμανίας Κάρολο Α΄ και τα μοναστήρια του Νεάμντ, που κατατάσσονται στα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς της Ουνέσκο. Επισκεφθήκαμε την κοσμοπολίτικη πόλη Μπασόβ και φυσικά τον γνωστό από τις ταινίες πύργο του κόμη Δράκουλα στην Τρανσυλβανία.

Η εμπειρία μας από την επίσκεψη στην Ρουμανία, είναι μια εμπειρία ζωής. Οι μετακινήσεις μέσω των προγραμμάτων Εράσμους, δίνουν την μοναδική δυνατότητα στους καθηγητές, αλλά κυρίως στους μαθητές να έρθουν σε βιωματική επαφή με το εκπαιδευτικό σύστημα τον πολιτισμό και την καθημερινή ζωή των συνομηλίκων τους από τις άλλες χώρες. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν στο σπίτι μαθητών από το Ρουμάνικο σχολείο. Οι γονείς ως οικοδεσπότες υπήρξαν εξαιρετικά φιλόξενοι, γενναιόδωροι και εξυπηρετικοί απέναντι στους μαθητές μας, αλλά και σε εμάς. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι μαθητές μας διαμαρτυρήθηκαν πως πέρασαν πολύ γρήγορα οι μέρες και με θλίψη και δάκρυα αποχαιρετίστηκαν με τους φιλοξενούντες μαθητές και τους γονείς τους. Οι καθηγητές από όλες τις χώρες δεθήκαμε μεταξύ μας, τα σύνορα καταργήθηκαν και αισθανθήκαμε σαν μια οικογένεια .

Πιστεύω ότι τόσο αυτή η πρώτη συνάντηση που είχαμε στην Ρουμανία, όσο και οι επόμενες που είναι προγραμματισμένες να ακολουθήσουν, θα αποβούν πολλαπλά ωφέλιμες για τους μαθητές και τους καθηγητές όλων των ευρωπαϊκών χωρών που συμμετέχουν.

Φεβρουάριος 2015

Κων/νος Μαλανδράκης

Διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Μαρκοπούλου