Υπεύθυνος καθηγητής
Νίκος Κυπριωτάκης
(κάντε κλικ στην εικόνα για περισσότερες πληροφορίες)
Ομάδα μαθητών
Ανδρουλάκης Αλέξανδρος, Βασιλειάδη Άννα-Σοφία, Καρκαμπούνα Ιωάννα,
Δράκος Σταύρος, Μαρίνης Αλέξανδρος,
Φάσσου-Κοντοδημάκη Ιφιγένεια, Μίττα Ειρήνη,
Κορωνιά Δήμητρα-Κυβέλη
1η φάση: (βήματα 1-5) «Μιλώντας από τη Βιωμένη Αίσθηση»
Μια πρώτη πυκνή, πλατιά, όσο και σε βάθος επεξεργασία/έκφραση αυτού το οποίο αποτελεί το θέμα της αναζήτησής μας, έκφραση και επεξεργασία που αναδύονται όμως μέσα από τη συνολική Βιωμένη μας Αίσθηση για το θέμα αυτό, μέσα από διαδοχικές συμπυκνώσεις και επεκτάσεις. Εργασία με το προσωπικό νόημα των λέξεων/όρων που χρησιμοποιούμε. Διαχωρισμός προσωπικού/ιδιωτικού λόγου και σύνηθους/κοινού/δημόσιου λόγου.
2η φάση: (βήματα 6-9) «Ανακαλύπτοντας Μοτίβα από Όψεις (Στιγμιότυπα)»
Eύρεση γενικών μοτίβων μέσα από τη βιωμένη μας αίσθηση και τις εμπειρίες μας. Eξαγωγή του αφηρημένου και γενικού από το ειδικό και το συγκεκριμένο. «Bλέπουμε» μία όψη/εμπειρία υπό το φως και το πρίσμα μιας άλλης όψης/εμπειρίας. Η Βιωμένη μας Αίσθηση εμπλουτίζεται σε Όψεις/Πλευρές και με αυτήν την έννοια αποκτά ένα πλουσιότερο ?τρισδιάστατο? χαρακτήρα.
3η φάση: (βήματα 10-14) «Χτίζοντας Θεωρίες»,
«Χτίζοντας Θεωρητικά Μοντέλα / Κατασκευές» («Χτίζοντας Θεωρία»)
Διαμόρφωση ενός λογικά συνεκτικού και ταυτόχρονα βιωματικά έγκυρου θεωρητικού μοντέλου από γερά συνυφασμένους και βιωματικά πλούσιους περιεχομένου όρους, ικανούς να περιγράψουν αποτελεσματικά (με τρόπο που να ικανοποιεί τη Βιωμένη μας Αίσθηση) το θέμα το οποίο ιχνηλατούμε αλλά και ικανούς να παραγάγουν συμπερασμούς που θα μπορούσαν περαιτέρω να εφαρμοστούν και να διερευνηθούν μέσα αλλά και έξω από το οικείο γνωστικό μας πεδίο.
2ο Συνέδριο ΠΕΣΣ, Θεσσαλονίκη, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, 27-29 Μαρτίου 2015